Töténelem
Van egy régi mondás: "Ahhoz, hogy tudd, hová mész, tudnod kell, hogy honnan jössz". Soha ezelőtt nem volt ez a kijelentés érvényesebb a GT-re, mint most. 2019-ben lerójuk tiszteletünket gyökereink előtt az egyik legerősebb BMX ajánlatunkkal. MTB termékvonalunkon egy egyedülálló csavarral a bevált platformon, újjáélesztettük ikonikus felfüggesztésünket, az LTS-t, és teljesen megújítottuk a Sensor, a Force és a Fury modelleket. Büszkék vagyunk arra, hogy a történelemkönyvünk 1972-ig nyúlik vissza, de ugyanolyan izgatottak is vagyunk a 2019-es modellválasztékunkkal kapcsolatban, mert a GT következő fejezete elkezdődik... MOST!
1972
A korszak BMX vázai nem voltak elég tartósak.
Legalábbis Gary Turner szerint nem. Így aztán a drag versenyautók hegesztése során megszerzett szaktudás felhasználásával, 1972-ben megalkotta az első GT vázat, hogy gyermeke a SoCal BMX versenypályáján használhassa. A váz telitalálat volt.
1974-1980
A GT kerékpárok egyszerű küldetés miatt jöttek létre: segíteni a bringásokat, hogy leküzdjék a korlátokat, a legtartósabb és innovatívabb vázak létrehozásával. Ez a vízió megérintette a teljes BMX közösséget és a GT-t hamarosan dominált BMX versenypályákon.
1981–1986
A GT vázak a tartósság és a győzelem szinonimájává váltak. Olyan sok győzelmet hoztak, amennyit egyetlen más márka sem tudott.
A BMX pályákon aratott győzelmek tovább erősítették elköteleződésünket a két kerék felé. A legjobb, sportolók által tesztelt kerékpárokat alkottunk meg, hogy a versenyzőink "szárnyra kapjanak". Az MTB kerékpárok legendája, Hans Rey 1986-ban szerződést írt alá a GT-vel, és most, 25 év múltán, még mindig nagyobb bringás készségekkel rendelkezik, mint te!
1987–1994
Ugyanezt a hozzáállást alkalmazva a feltörekvő új sporttal, a hegyi kerékpározással szemben, a GT a világ legjobb kerékpárjait tervezte.
A hegyi kerékpáros úttörők Juli Furtado, Nicolas Vouilloz, Rishi Grewal és Gerhard Zadrobilek igazolták a GT-t, több világbajnoki címmel és megnyert nemzeti bajnoksággal a GT ikonikus, Triple Triangle® vázzal szerelt kerékpárjaik nyergében. Ez a nem szokványos váz kialakítás a GT jelképévé, és az iparág legfejlettebb vázkonstrukciójává vált.
1995–1998
Folytatódott elhívatottságunk a progresszív kerékpárok építésében.
A GT élen járt az összteleszkópos hegyi kerékpárok fejlesztésében, olyan vázakkal, mint az RTS és az LTS.
Hamarosan ugyanazzal a lelkesedéssel, amivel a hegyi kerékpárok világába léptünk, belépünk az országúti kerékpárok területére is. A GT az amerikai olimpiai csapat számára összetett, szuperkerékpárokat készített. Sajnos ezeket a kerékpárokat az UCI betiltotta, mert túlzottan csökkentették az aerodinamikai ellenállást. A GT országúti kerékpárok megjelentek az összes fontos versenyző alatt az Ironman világbajnok Mark Allen-től a Lotto csapatig.
1999–2002
A GT bemutatta az ultra-megbízható és hatékony i-Drive® felfüggesztését a kritikusoknak.
A kialakítás úttörőnek bizonyult. A GT mind országúton, mind terepen erősen jelen volt, olyan profi csapatokkal, mint például a Saturn, akik a GT országúti kerékpárokat választották, és a gravity versenyzők hasítottak a GT LOBO DH-n.
2003–2006
A GT folytatta az innovációk tesztelését, amelyek magukban foglalják a világ első downhill kerékpárját gyári sebességváltóház kialakítással, az IT-1-t.
2007–2011
A GT továbbra is új technológiákat alkalmaz. Az új, 29" kerekek és egy teljesen új módszer a karbonvázak gyártására.
A Force Optimized kialakítás lehetővé tette az első karbon downhill kerékpár, a Fury és az UB2, az első full-karbon BMX versenykerékpár, megalkotását. A GT története ugyanúgy, mint korábban, nagyszerű eredményekkel dicsekedhet a versenypályákon. Brian Lopes a világbajnok lett 4x-ben 2007-ben. 2008-ban a Burry Stander U23 bajnok lett. Az első BMX olimpiai versenyen Mike Day ezüstérmet és Jill Kintner bronzot nyert. Mick Hannah többször állt az új Fury-val World Cup versenyeken dobogón.
2012–2015
2012-ben a világ leggyorsabb Gravity családját - Gee, Dan és Rachel Atherton - üdvözölhettük a GT Factory Racing családban. Marc, Taylor Vernon és Martin Maes mellett több mint 50 világbajnoki dobogós helyet, 3 világbajnoki címet és 3 összetett világbajnoki címet szereztek. Együtt világszínvonalú termékeket fejlesztettünk ki, mint például az újra gondolt Sanction és Fury modellek. Tény, hogy a Fury nagy sikert aratott a versenypályán, Wingman Kyle Strait pedig a GT-vel megnyerte a második Red Bull Rampage-t, a világ legnagyobb freeride-hegyi versenyét.
2016 és azóta
Miután BMX névsorunk megújult, új GT Factory Racing csapatot alakítottunk ki, amely a sikerre és a szórakozásra koncentrál mind kerékpáron, mind a nélkül. Attól vágytól hajtva, hogy a GT sport iránti szenvedélyét a világ minden háztartásába eljuttassuk, a GT-s mérnökök és sportolók családja keményen dolgozik a történetünk következő fejezetén.